سلام دوستان. توی دنیای اینترنت، هر روز با چیزهای جدیدی روبرو میشیم. یکی از این چیزها، "سوپر استیشال" هست. شاید این اسم براتون ناآشنا باشه، اما احتمالاً بارها اون رو دیدهاید. اجازه بدید به زبان ساده توضیح بدم که سوپر استیشال چیه و چه کاربردی داره.
به زبان خیلی ساده، سوپر استیشال یه نوع تبلیغات اینترنتیه. تصور کنید دارید یه صفحه وب رو باز میکنید یا توی یه اپلیکیشن بازی میکنید، یهو یه صفحه تبلیغاتی بزرگ روی صفحه ظاهر میشه و تقریباً تمام صفحه رو میپوشونه. این تبلیغ میتونه یه عکس باشه، یه ویدیو یا حتی یه بازی کوتاه. این همون سوپر استیشاله.
شرکتها و وبسایتها از سوپر استیشالها استفاده میکنن چون خیلی موثرن. چون تمام صفحه رو میپوشونن، احتمال اینکه کاربر اونها رو ببینه خیلی بالاست. این باعث میشه که تبلیغدهندهها بتونن پیامشون رو به تعداد زیادی از مردم برسونن.
مثل هر چیز دیگهای، سوپر استیشالها هم مزایا و معایبی دارن:
مزایا | معایب |
---|---|
دید بالا و جلب توجه | میتونن خیلی آزاردهنده باشن و تجربه کاربری رو خراب کنن |
امکان استفاده از محتوای جذاب (ویدیو، بازی، و غیره) | میتونن سرعت لود شدن صفحه رو کم کنن |
افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness) | ممکنه کاربران رو از استفاده از وبسایت یا اپلیکیشن منصرف کنن |
به طور خلاصه، وقتی شما یه صفحه وب رو باز میکنید، کد اون صفحه از یه سرور تبلیغاتی درخواست میکنه که یه تبلیغ نشون بده. اگر تبلیغدهنده سوپر استیشال رو انتخاب کرده باشه، سرور تبلیغاتی اون تبلیغ رو به صورت تمامصفحه یا تقریباً تمامصفحه به شما نشون میده.
معمولاً یه دکمه "بستن" (Close) یا "رد کردن" (Skip) وجود داره که شما میتونید با کلیک کردن روی اون، تبلیغ رو ببندید و به صفحه اصلی برگردید. البته بعضی از سوپر استیشالها تایمر دارن و بعد از چند ثانیه به طور خودکار بسته میشن.
تصور کنید وارد یه وبسایت خبری میشید و قبل از اینکه بتونید اخبار رو ببینید، یه تبلیغ بزرگ برای یه ماشین جدید میاد بالا. این یه مثال از سوپر استیشاله.
یا مثلاً توی یه بازی موبایل، بین دو مرحله، یه تبلیغ ویدیویی تمامصفحه برای یه اپلیکیشن دیگه پخش میشه. این هم یه نوع سوپر استیشاله.
اجازه بدید یک مثال ساده تر بزنیم. فرض کنید شما میخواهید یه کتاب از یک فروشگاه آنلاین بخرید. وقتی وارد صفحه ی کتاب می شوید، یه تبلیغ بزرگ برای یه تخفیف ویژه برای کتاب های دیگر ظاهر می شود و شما مجبورید آن را ببندید تا بتوانید اطلاعات کتاب مورد نظر خود را ببینید. این هم نوع دیگری از سوپر استیشال است.
متاسفانه، راه قطعی برای جلوگیری کامل از دیدن سوپر استیشالها وجود نداره. اما چند تا کار میتونید انجام بدید که تعدادشون رو کم کنید:
سوپر استیشال یه نوع تبلیغات اینترنتیه که هدفش جلب توجه کاربره. این تبلیغات میتونن موثر باشن، اما ممکنه خیلی آزاردهنده هم باشن. امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشه که بفهمید سوپر استیشال چیه و چطور کار میکنه. همچنین، برای رفع این موارد میتونید از ترفندهای بالا استفاده کنید.
ممنون که وقت گذاشتید و این مقاله رو خوندید. امیدوارم براتون مفید بوده باشه. اگر سوالی داشتید، در قسمت نظرات بپرسید. سعی میکنم جواب بدم.
سوپر استیشال، تبلیغات اینترنتی، تبلیغات آنلاین، تجربه کاربری، مسدودکننده تبلیغات، Ad Blocker، وبسایت، اپلیکیشن، مارکتینگ دیجیتال، تبلیغات موبایلی، تبلیغات مزاحم.
امتیاز شما به این مطلب
امتیاز: 5 از 5 (مجموع 1 رای)
اولین نفری باشید که در مورد این مقاله نظر می دهید!
techfeed.ir© 2024 All rights reserved