سلام دوستان! احتمالا خیلی هاتون با تبلیغات توی گوشی موبایل تون برخورد کردید. این تبلیغات میتونه یه پیامک تبلیغاتی باشه، یه بنر توی یه بازی موبایلی، یا حتی یه ویدیوی کوتاه قبل از دیدن یه ویدیو دیگه. همه اینها بخشی از دنیای بزرگ و هیجان انگیز "بازاریابی موبایلی" هستن.
اما این دنیای بزرگ و در حال رشد نیاز به یه سری قوانین و استانداردها داره. اینجا هست که نقش انجمن بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing Association) یا به اختصار MMA پررنگ میشه. توی این مقاله، میخوایم ببینیم MMA دقیقا چیه، چه کارایی انجام میده و چرا برای کسب و کارها و حتی خود ما به عنوان کاربر، مهمه.
MMA یه انجمن تجاری جهانیه که هدفش پیشرفت و توسعه بازاریابی موبایلیه. در واقع، MMA یه جورایی مثل یه خونه برای همه کسایی میمونه که توی این حوزه فعال هستن؛ از برندهای بزرگ و شرکت های تبلیغاتی گرفته تا توسعه دهندگان اپلیکیشن و پلتفرم های موبایلی. این انجمن سعی میکنه با ارائه آموزش، تحقیق، و استانداردسازی، به رشد سالم و موثر بازاریابی موبایلی کمک کنه.
فعالیت های MMA خیلی گسترده است، اما به طور خلاصه میشه گفت که این انجمن سه تا کار اصلی انجام میده:
حالا شاید بپرسید که اصلا چرا باید به MMA اهمیت بدیم؟ جوابش اینه که MMA نقش خیلی مهمی توی شکل دهی به آینده بازاریابی موبایلی داره. با استانداردسازی و ارائه آموزش، MMA کمک میکنه تا تبلیغات موبایلی موثرتر و قابل اعتمادتر بشن. این موضوع هم برای کسب و کارها خوبه (چون تبلیغاتشون بهتر جواب میده) و هم برای ما به عنوان کاربر (چون تبلیغاتی که میبینیم مرتبط تر و کمتر آزاردهنده هستن).
به طور کلی، MMA تلاش میکنه تا یه محیط سالم و شفاف برای بازاریابی موبایلی ایجاد کنه. این موضوع باعث میشه که کسب و کارها بتونن با خیال راحت از این کانال برای رسیدن به مخاطب هاشون استفاده کنن و مصرف کننده ها هم تجربه بهتری از تبلیغات موبایلی داشته باشن.
برای اینکه بهتر متوجه بشید MMA چه تاثیری داره، چند تا مثال میزنم:
MMA یه انجمن مهمه که نقش کلیدی توی توسعه و پیشرفت بازاریابی موبایلی داره. این انجمن با استانداردسازی، آموزش و تحقیق، سعی میکنه یه محیط سالم و شفاف برای تبلیغات موبایلی ایجاد کنه. اگه شما هم توی حوزه بازاریابی موبایلی فعال هستید، حتما توصیه میکنم که با MMA آشنا بشید و از منابع و آموزش های اون استفاده کنید. همچنین توصیه میکنم از سایت اصلی MMA هم دیدن کنید. در این صورت حتما از اطلاعات مفید آن بهرهمند خواهید شد.
نقش | شرح | مزایا |
---|---|---|
استانداردسازی | تعریف استانداردها برای نحوه انجام بازاریابی موبایلی | تبلیغات شفاف تر و قابل اعتمادتر، مقایسه آسان تر عملکرد تبلیغات |
آموزش | برگزاری برنامه های آموزشی برای افراد و شرکت ها | آشنایی با جدیدترین تکنیک ها و ترندهای بازاریابی موبایلی |
تحقیق | انجام تحقیقات در مورد بازاریابی موبایلی | تصمیم گیری بهتر در مورد استراتژی بازاریابی موبایلی |
بازاریابی موبایلی، MMA، انجمن بازاریابی موبایلی، تبلیغات موبایلی، استانداردسازی، آموزش بازاریابی، تحقیق بازاریابی
وقتی به MMA به عنوان مخفف Mobile Marketing Association اشاره می کنیم، منظور این است که MMA با گرفتن حروف اولیه هر کلمه مهم در Mobile Marketing Association تشکیل می شود. این فرآیند عبارت اصلی را به شکلی کوتاه تر و قابل مدیریت تر فشرده می کند و در عین حال معنای اصلی خود را حفظ می کند. بر اساس این تعریف، MMA مخفف Mobile Marketing Association است.
امتیاز شما به این مطلب
امتیاز: 5 از 5 (مجموع 1 رای)
اولین نفری باشید که در مورد این مقاله نظر می دهید!
techfeed.ir© 2024 All rights reserved