سلام دوستان! امروز میخوام یه موضوع خیلی کاربردی و جالب رو باهاتون در میون بذارم: پیوند عمیق یا همون Deep Linking. شاید اسمش یکم پیچیده به نظر برسه، اما خیالتون راحت، خیلی ساده تر از اونیه که فکرش رو میکنید. این یه جورایی مثل اینه که به جای اینکه اول وارد یه ساختمون بشید و بعد دنبال یه اتاق خاص بگردید، مستقیم برید به همون اتاق. یه جور راه میانبره!
به زبان ساده، Deep Linking یه نوع پیوند یا لینکه که شما رو به جای اینکه فقط به صفحه اصلی یک وبسایت یا اپلیکیشن ببره، مستقیماً به یک صفحه خاص یا یک محتوای خاص داخل اون برنامه هدایت میکنه. تصور کنید دارید توی اینستاگرام یه پست رو با دوستتون شیر میکنید. وقتی اون دوستتون روی لینک کلیک میکنه، به جای اینکه فقط وارد صفحه اصلی اینستاگرام بشه، مستقیماً به همون پستی که شما شیر کردید، منتقل میشه. این دقیقا کار Deep Linking هست.
حالا شاید بپرسید که خب، چه فایدهای داره؟ چرا باید از Deep Linking استفاده کنیم؟ دلیلش خیلی ساده است: تجربه کاربری بهتر! وقتی کاربر مستقیم به چیزی که دنبالشه برسه، خیلی راضیتره و احتمال اینکه دوباره برگرده و از اپلیکیشن شما استفاده کنه، بیشتر میشه. این یعنی افزایش تعامل (Engagement) و در نهایت موفقیت اپلیکیشن شما.
یه مثال دیگه: فرض کنید توی یه تبلیغ برای یه تخفیف ویژه روی یه محصول خاص توی یه فروشگاه آنلاین، لینکی قرار داده شده. اگه اون لینک یه Deep Link باشه، کاربر با کلیک روش مستقیم به صفحه همون محصول میره و دیگه نیازی نیست توی سایت دنبالش بگرده. این خیلی راحتتر و سریعتره، مگه نه؟
کلا دو نوع Deep Linking داریم:
نوع پیوند عمیق | نحوه عملکرد | شرایط لازم |
---|---|---|
Deferred Deep Linking | کاربر رو به صفحه دانلود هدایت میکنه و بعد از نصب، به صفحه مورد نظر منتقل میکنه. | کاربر اپلیکیشن رو نصب نکرده باشه. |
Direct Deep Linking | کاربر رو مستقیماً به صفحه مورد نظر داخل اپلیکیشن منتقل میکنه. | کاربر اپلیکیشن رو از قبل نصب کرده باشه. |
فرض کنید یه لینک داریم که میخوایم کاربر رو به صفحه محصول "کفش ورزشی" در اپلیکیشن فروشگاه آنلاین ببریم. یه Deep Link میتونه این شکلی باشه:
myapp://products/shoes
توی این مثال:
myapp://
اسم طرحواره (Scheme) اپلیکیشنه. این اسم باید توی اپلیکیشن تعریف شده باشه.products/shoes
آدرس صفحهایه که میخوایم کاربر بهش منتقل بشه.نکته مهم: برای اینکه Deep Linking به درستی کار کنه، باید تنظیمات لازم رو توی اپلیکیشن انجام بدید. این تنظیمات ممکنه یکم فنی باشه، اما نگران نباشید، کلی منبع آموزشی آنلاین برای این کار وجود داره.
Deep Linking یه ابزار قدرتمنده که میتونه تجربه کاربری اپلیکیشن شما رو به طور چشمگیری بهبود بده. با استفاده از این تکنیک، میتونید کاربرها رو به راحتی به صفحههای خاص داخل اپلیکیشن هدایت کنید و تعامل اونها رو با اپلیکیشن افزایش بدید. پس اگه صاحب یه اپلیکیشن هستید یا به فکر توسعه یه اپلیکیشن جدیدید، حتماً Deep Linking رو جدی بگیرید.
امیدوارم این توضیحات براتون مفید بوده باشه. اگه سوالی داشتید، حتماً بپرسید!
این هم یه نکته کوچیک: یادتون باشه که آدرس های Deep Link رو درست و با دقت بنویسید، چون اگر غلط باشه، کاربر به جای اینکه به صفحه مورد نظر بره، ممکنه با ارور مواجه بشه. دقعت کنید!
پیوند عمیق, Deep Linking, اپلیکیشن, موبایل, تجربه کاربری, Deferred Deep Linking, Direct Deep Linking, لینک, آدرس, موبایل مارکتینگ
امتیاز شما به این مطلب
امتیاز: 5 از 5 (مجموع 1 رای)
اولین نفری باشید که در مورد این مقاله نظر می دهید!
techfeed.ir© 2024 All rights reserved