شاید اسم "پست تاریک" یکم ترسناک به نظر برسه، اما نگران نباشید! هیچ چیز مرموزی پشتش نیست. به زبان ساده، پست تاریک یک نوع تبلیغات در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام هست که فقط به گروه خاصی از افراد نشون داده میشه. این پست ها در صفحه اصلی شما یا در تایم لاین دوستاتون ظاهر نمیشن، مگه اینکه جزو اون گروهی باشید که تبلیغ کننده مشخص کرده.
فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه آنلاین لباس هستید. شما می خواهید یک تبلیغ برای یک مدل خاص کت زمستانی نشون بدید، اما فقط به کسانی که ساکن شهرهای سردسیر هستند و قبلا از سایت شما خرید کردن یا کت های مشابه رو جستجو کردند. به جای اینکه این تبلیغ رو به همه نشون بدید، از پست تاریک استفاده می کنید تا فقط همین افراد اون رو ببینند. اینجوری پولتون رو برای کسانی که اصلا به این محصول علاقه ندارن، هدر نمی دید.
دلایل زیادی وجود داره که چرا کسب و کارها از پست تاریک استفاده می کنند. مهمترینشون اینها هستند:
ساخت پست تاریک معمولا از طریق ابزارهای تبلیغاتی خود شبکه های اجتماعی انجام میشه. به عنوان مثال، در فیسبوک، شما می تونید از "Facebook Ads Manager" استفاده کنید. این ابزار به شما امکان میده تا مخاطب مورد نظرتون رو مشخص کنید، بودجه تبلیغات رو تعیین کنید و نسخه های مختلف تبلیغات رو آزمایش کنید.
به طور کلی مراحل ساخت یک پست تاریک اینها هستند:
تصور کنید یک آموزشگاه زبان انگلیسی هستید و میخواهید برای کلاسهای آمادگی آیلتس تبلیغ کنید. شما میتونید یک پست تاریک ایجاد کنید و فقط به افرادی که در نزدیکی آموزشگاه شما زندگی میکنند، بین 20 تا 35 سال سن دارند و به یادگیری زبان انگلیسی علاقه مند هستن نشون بدید. یا حتی به کسانی که قبلا در سایت شما ثبت نام کردن و در مورد آزمون آیلتس سوال کرده اند.
ویژگی | توضیحات |
---|---|
مخاطب | افراد 20 تا 35 ساله ساکن تهران که به یادگیری زبان انگلیسی علاقه مند هستند. |
محتوا | یک ویدیو کوتاه که مزایای شرکت در کلاسهای آیلتس آموزشگاه رو نشون میده و تخفیف ویژه ای رو هم ارائه میده. |
هدف | ثبت نام افراد در کلاسهای آیلتس. |
پست تاریک یک ابزار قدرتمند برای تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی هست. با استفاده از این ابزار، می تونید تبلیغاتتون رو دقیقا به افرادی نشون بدید که احتمال خریدشون بیشتره و از هدر رفتن پولتون جلوگیری کنید. با کمی تمرین و آزمایش، می تونید از پست تاریک برای رشد کسب و کارتون استفاده کنید.
پست تاریک، تبلیغات هدفمند، شبکه های اجتماعی، فیسبوک، اینستاگرام، Facebook Ads Manager، بازاریابی دیجیتال
امتیاز شما به این مطلب
امتیاز: 5 از 5 (مجموع 1 رای)
اولین نفری باشید که در مورد این مقاله نظر می دهید!
techfeed.ir© 2024 All rights reserved