سلام دوستان! شاید اسم Syncdocs رو شنیده باشید و بخواید بدونید دقیقا چی هست و به چه دردی میخوره. نگران نباشید، من اینجا هستم تا به زبون ساده و قدم به قدم براتون توضیح بدم.
Syncdocs در واقع یه برنامه (یا بهتره بگیم یه نرمافزار) هست که بهتون کمک میکنه فایلهاتون رو بین کامپیوترتون و Google Drive (یا سرویسهای ابری دیگه) همگامسازی کنید. یعنی چی؟ یعنی هر تغییری که توی یه فایل توی کامپیوترتون بدید، بلافاصله همون تغییر توی Google Drive هم اعمال میشه و برعکس. اینجوری خیالتون راحته که همیشه یه نسخه پشتیبان (backup) از فایلهاتون دارید و میتونید از هر جایی بهشون دسترسی داشته باشید.
تصور کنید یه متن مهم رو روی کامپیوترتون دارید مینویسید. یهو برق میره! اگه از Syncdocs استفاده کرده باشید، اصلا جای نگرانی نیست. چون آخرین نسخه ذخیره شده متنتون توی Google Drive هست و بعد از اینکه برق اومد، میتونید دوباره ازش استفاده کنید.
دلایل زیادی وجود داره، ولی مهمتریناش اینها هستن:
خیلی سادهست! بعد از اینکه Syncdocs رو نصب کردید، باید بهش بگید کدوم پوشهها (folders) رو میخواید همگامسازی کنه. بعد از اون، Syncdocs به صورت خودکار هر تغییری که توی اون پوشهها بدید رو زیر نظر میگیره و بلافاصله اون تغییرات رو به Google Drive منتقل میکنه.
مثلا فرض کنید یه پوشه دارید به اسم "پروژههای دانشگاه". اگه این پوشه رو با Syncdocs همگامسازی کنید، هر فایلی که توی این پوشه اضافه یا ویرایش کنید، به صورت خودکار توی Google Drive هم بروز میشه.
شاید بپرسید خب Google Drive Desktop هم همین کار رو میکنه، پس چرا باید از Syncdocs استفاده کنیم؟ درسته، Google Drive Desktop هم فایلهاتون رو همگامسازی میکنه، اما Syncdocs یه سری مزایای اضافه داره. مثلا:
ویژگی | Syncdocs | Google Drive Desktop |
---|---|---|
پشتیبانی از سرویسهای ابری مختلف | بله (Google Drive، OneDrive و ...) | فقط Google Drive |
کنترل بیشتر روی همگامسازی | بله (میتونید تنظیمات دقیقتری انجام بدید) | محدودتر |
امنیت بالا تر | بله | - |
نصب Syncdocs خیلی آسونه. کافیه به سایت رسمیش برید و نسخه مناسب سیستمعامل خودتون رو دانلود کنید. بعد از نصب، برنامه رو اجرا کنید و طبق دستورالعملها، اکانت Google Drive خودتون رو بهش وصل کنید. در نهایت، پوشههایی که میخواید همگامسازی بشن رو انتخاب کنید. تمام!
یه مثال ساده از کد (مثلا تنظیمات در فایل پیکربندی):
[SyncFolders]
LocalPath1 = C:\Users\YourName\Documents\Important
GoogleDrivePath1 = /ImportantDocuments
LocalPath2 = D:\Photos
GoogleDrivePath2 = /PhotosBackup
این کد نشون میده که پوشه "C:\Users\YourName\Documents\Important" روی کامپیوتر شما با پوشه "/ImportantDocuments" توی Google Drive شما همگامسازی میشه. همچنین پوشه عکس ها هم همسان سازی میشه.
Syncdocs یه ابزار خیلی کاربردی برای کسایی هست که میخوان فایلهاشون رو بین کامپیوتر و فضای ابری همگامسازی کنن. استفاده ازش خیلی آسونه و میتونه خیال شما رو از بابت از دست رفتن فایلهاتون راحت کنه. اگه هنوز ازش استفاده نمیکنید، پیشنهاد میکنم یه امتحانش کنید!
امیدوارم این راهنما براتون مفید بوده باشه. اگه سوالی داشتید، حتما بپرسید!
بعضی کلمات ممکنه غلط املایی داشته باشد. لطفا اینو در نظر بگیرید.
امتیاز شما به این مطلب
امتیاز: 5 از 5 (مجموع 1 رای)
اولین نفری باشید که در مورد این مقاله نظر می دهید!
techfeed.ir© 2024 All rights reserved